EN RU LT
akcija
Meniu

Pagrindinis Fotosesijos Renginiai Vestuvės Šeima ir vaikai Fotostudija Interjeras Retušavimas
Fotostudija
Fotostudija

"AudioSolution" Garso Kolonėlių Fotosesija



30 tūkstančių eurų – tiek kainuoja kompanijos „Audio Solutions“ garso kolonėlės „Vantage“. Ir tikriausiai labai retas šių elitinės garso technikos parodose apdovanojimus skinančių garso kolonėlių pirkėjas įsivaizduoja, kad jos sukurtos ir gaminamos Vilniuje, niekuo neišsiskiriančių automobilių remonto dirbtuvių antrame aukšte. O „Audio Solutions“ vadovas Gediminas Gaidelis sako, kad jau sukūrė kai ką tokio, ką įsigyti svajos visi muzikos klausantys pasaulio žmonės.

 

„Būtent čia viską ir darome – nuo kolonėlės dizaino iki visiškai baigto, supakuoto ir paruošto siųsti daikto“, – trumpam nutilus elektriniam obliui prakalbo Gediminas.

Gerai, kad bent kompanijos vadovo biuras ne tame pačiame kambaryje. Nors biuru to irgi nepavadinsi – tiesiog užbaigtų ir baigiamų kolonėlių sandėlis ir du kompiuteriai. Prie vieno jų sėdinti jauna dizainerė ekrane sukioja garso kolonėlės modelį. Pjuvenų po kojomis yra ir čia.

„Tiek susikaupia per dieną – kiekvieną vakarą viską kruopščiai išsišluojame“, – pamatęs mano žvilgsnį paaiškina kompanijos įkūrėjas.

Nuo hobio iki apdovanojimų

„Pradėjau kolonėles gaminti prieš 11 metų. Tuomet buvau septyniolikos. Daug kas juk bent „subus“ į mašinas jaunystėje darydavosi, pabandžiau ir aš.

Kai pradėjau kolonėles daryti užsakovams Lietuvoje, verslas buvo paprastas – už prieinamą kainą pasiūlyti ką nors geriau, negu ras salone. O kai pasiekėme tam tikrą lygį, nusprendėme, kad galima gaminti eksportui. Taigi, jau apie trejus su puse metų rimtai dirbame užsienio rinkoje.

Mes negaminame vienetinių užsakymų. Eksportuojame konkrečiai atidirbtus modelius, kuriuos nuolat čia ir gaminame. Juk jei lauksi užsakymo, po to nespėsi laiku jo atlikti“, – labai trumpai kompanijos istoriją išdėstė įkūrėjas.

Nors jau pelnė kelis tarptautinius įvertinimus, žurnalas „Soundstage!HI-FI“ įvardijo jų gaminamas kolonėles „Vantage“ tarp penkių geriausių 2015 m. parodoje „High End“, „Audio Solutions“ kol kas mažas ir pasaulio melomanų tik atrandamas gamintojas.

„Per metus parduodame apie 55 garso kolonėlių poras. Tai šioje rinkoje labai nedaug. Bet norint greičiau augti, reikia daug reklamos, o aš nenoriu skubinti. Tegul ši kompanija auga pati“, – sako G.Gaidelis.

„Audio Solutions“ gamina 12 modelių kolonėles, kurioms garsiakalbius ir filtrus užsako pas geriausius pasaulio gamintojus. Korpusus rankomis gamina, baigia ir dažo čia pat, vietoje, o visą elektroniką surenka ir lituoja pats Gediminas. Pigiausia pora be PVM kainuoja 730 eurų, o brangiausia – 24 800 eurų. Kodėl tiek?

Per pigus daiktas?

„Lazeriu tik užrašus graviruojame, o visa kita yra mūsų patirtis ir labai daug darbo valandų. Čia taip ir užrašyta: „Hand made in Lithuania“. Forma, dizainas, skambesys, panaudoti labai brangūs aukščiausios klasės komponentai. Įmontuotas krosoveris, tad prisitaiko prie patalpos. O ji lemia 70 proc. skambesio“, – aiškina, kas sudaro brangiausios kolonėlės „Vantage“ kainą, jos kūrėjas.

Pasaulinis modelio „Vantage“ debiutas įvyko šių metų gegužę parodoje Miunchene (Vokietija), tad kol kas parduotos tik penkios poros.

„Lietuviai jų dar nepirko, o platintojai sako, kad už tokį daiktą per mažai prašome. Analogai kainuos mažiausiai dvigubai daugiau“, – didžiuojasi G.Gaidelis.

Beje, tokias įsigijęs žmogus nebeturi niekuo rūpintis. Kad ir kur pasaulyje jis gyventų, jas namuose montuos ir derins įgaliotasis „Audio Solutions“ atstovas. Joms suteikta neribota kokybės garantija, tad ir taisomos bus nemokamai.

„Pirmiausia atstovas siųs kolonėlę man ir tvarkysiu. Nors ir po 20 metų. Buvo vienas atvejis Indonezijoje. Supleškino netyčia perjunginėdami neišjungę maitinimo. Atsiuntė mums, sutvarkėme ir išsiuntėme atgal. Kainavo brangiai, bet nieko stebuklingo“, – sako Gediminas.

Dizaino niuansai

Kaip skirtingo tankio, storio ir formos medžiagos paverčia garsą tokiu, kokį girdime, čia nepasakosiu. Tiesiog Gediminas patvirtino, kad nors studijavo elektroniką, visus akustinius skaičiavimus atlieka pats. Išmoko domėdamasis. Tad kam tada reikalinga prie gretimo kompiuterio sėdinti dizainerė?

„Todėl, kad akustiškai idealus korpusas atrodys baisiai. Tenka daryti kompromisus, ir mūsų dizainerė ieško, kaip suderinti poreikį su norais. Ne kartą esu susidūręs, kad ateina, apžiūri kolonėles ir, ypač moterys, sako: „Nu, neee…“ – šypsosi G.Gaidelis.

Dominyka Barkauskaitė tik šiais metais baigė dizaino bakalauro studijas. Pažintis prasidėjo, kai „Audio Solutions“ prisidėjo rengiant jos bakalauro darbą.

„Dar tik pirmas mano darbo mėnuo. Dabar tobulinu esamas jau sukurtas serijas. Gryninu dizainą – pridedu arba nuimu nereikalingas formas, ieškome optimalaus varianto. Anksčiau kūriau koncepcijas, o šis darbas visai kitoks“, – sako akustinių sistemų dizainu susidomėjusi mergina.

Taigi, produktas pakankamai geras, pagamintų kolonėlių parduoda tiek, kiek tik sugeba pagaminti, ir užsienio specialistai juos vertina gerai. Tai, ką „Audio Solutions“ šioje industrijoje pasiekė per trejus su puse metų, yra labai daug. Tačiau dabar G.Gaidelis sukūrė kai ką, kas sudomins visus, kurie klausosi muzikos.

Paslaptingas belaidės ateities projektas

Galiausiai priėjome ir prie to „išradimo“, apie kurį pakalbėti čia ir buvau pakviestas. Pasirodo, „Audio Solutions“ subrandino planą, kaip iš mažo išskirtinių kolonėlių gamintojo virsti populiariu unikalių garso kolonėlių gamintoju visiems. Ir svarbiausia to plano dalis – jų sukurta nebrangi naujo tipo ateities garso sistema.

„Pažiūrėk, pas mus ant stalo krūva aparatūros. Pirminis ir galinis stiprintuvai, CD grotuvas, tinklo grotuvas, garso keitiklis. Dar pridėkime dvi kolonėles ir už jų jau kalnas laidų. Visa elektros lizdų juosta užimta, žodžiu, vaizdas klaikus, kaip už kompiuterio.

Taigi, mūsų idėja – visiškai belaidė savarankiška kolonėlė. Tokia, į kurią jau įmontuotas stiprintuvas. Ir ne šiaip kolonėlė, o tokia, kad jas galima sujungti į grupes. Nors 20, nors 100 kolonėlių name. Pasitelkęs programėlę nustatai, kokia kolonėlė, kada, ką ir kiek garsiai groja, vaikštai po kambarius, o muziką seka paskui tave“, – visai suprantamai išaiškino savo sukurto ateities įrenginio veikimo idėją Gediminas.

Anot jo, galima padaryti net taip, kad jos nereikėtų jungti prie elektros lizdo – numatyti akumuliatorinį maitinimą ar įdiegti belaidžio įkrovimo sistemą. Sprendimų yra daug, bet pagrindinė idėja – kolonėlė, kurią pakanka nusipirkti, pastatyti ten, kur nori, ir ji belaidžiu būdu siunčiamą muziką atkurs be jokių laidų.

„Daug kompanijų mėgina kurti kai ką panašaus. Tačiau dažniausiai siūlomi du variantai: vienas gana brangus ir garso kokybė prasta, kitas – beprotiškai brangus ir garso kokybė gera. Mes sukūrėme sistemą, kurios garso kokybė bus aukščiausio lygio, o kaina – prieinama“, – savo planuojamo produkto pranašumus vardija kūrėjas.

Tai bus ne tik kitoks produktas, bet ir kitas verslo modelis. Dėl to specialiai planuoja įkurti kitą kompaniją su gamykla, kuri užsiims masine būtent tų kolonėlių gamyba, reklama ir pardavimu. Projektas jau yra stalčiuje, kolonėlių modelis sukurtas ir slepiasi kompiuteryje, liko smulkmena – rasti gerą investuotoją, nes verslui įsukti reikia bent poros milijonų.

„Audio Solutions“ liks ir toliau darys tai, ką daro. O ši kolonėlė bus visiškai kitokia, renkama iš užsakytų komplektuojamųjų dalių. Dabar viską jau turime apskaičiavę, lieka pateikti užsakymus ir surinkti. Patirties turime, tad tiksliai žinau – tai veiks.

Nėra taip, kad susėdome ir nusprendėme – darome šitą, nes reikia pinigų. Tai labai realus projektas – yra poreikis rinkoje, laidai erzina visus, o Lietuvoje atsiras antra muzikos kolonėles gaminanti kompanija. Po šitos, kur esame dabar“, – sako G.Gaidelis.

Taigi, Gediminas jau kuria naujos pasaulyje garsios kompanijos vardą. Tos, kuri ne kolonėles, prie kurių reikia pirkti namą, o kolonėles, tinkančias butui, gamins. O aš prieš išeidamas vis tiek pažvelgiu į solidų juodą „Vantage“ korpusą.

Ne. Jei ir įpirksiu, tai joje gyventi nebus patogu…

 

 
Copyright © 2008-2018 Visos teisės saugomos "Fotografas Giedrius Jankauskas"